Friday, October 22, 2010

majis tandang....apa yang perlu dilakukan????

salam....ari ni aku try utk selesaikan beberapa perkara...nak siapkan pasal barang2 dorgift...
dah email semua vendor2..just aku kn balik umah n kira betul2 brapa aku nak...
dah email minta harga je dulu...

harap semuanya berjalan ngan lancar la ye...sebab aku dah tak de banyak masa sangat...tapi utk umah aku entah knp aku tak de brapa nak risau sangat la...

utk majlis kat kuantan pun aku tak risau..hahahah..aku ni mmg buat halai balai je kan pasal wedding sendiri ni...kadang2 malas nak pk...kadang2 bila pk mesti tension..tu yang amek keputusan tak mau pk...hahahahah

ok la berbalik ke story asal...majlis tandang...apa yang nak dibuat???kite sebagai bakal ahli keluarga sebelah sana kena buat apa2 ke???kena prepare apa2 ka??

aku dah mula berpk..skarang ni mmg aku langsung tak buat pape utk majlis tandang kat kuantan...sebabnya:

1. mama my dear dah kata nak buat semua...n dia tak de plak minta tlg aku...

2. my dear ni anak ke 4 dari 5..n abg2 dia semua dah kawen..dia ada 3 org kakak ipar...n kakak ipar dia (bakal biras aku) semua semangat sangat nak buat semua...

3. diaorg mmg tak mau libatkan aku...knp aku kata macam ni????klu kitaorang pg nilai tu diaorang akan halau aku jauh....tak bleh dgr n tau apa yang diaorg nak buat n pilih....klu bleh halau aku kuar kedai tu mmg diaorg buat...tapi mungkin tak sampai ati...
(tapi bila ini terjadi aku mula la rasa sebak....bukan sebab diaorang pinggirkan aku...tapi sebab aku pg cari barang semua sorang2...my mum jauh...huhuhuhu)

pelik kan???mmg diaorang tak mau aku terlibat...aku pun suka juga la sebab tak payah terlibat kan????hahahahah...ngada la ko ni akma...ye la aku ada banyak lagi nak pk utk umah aku...nanti aku jadi bridezilla dua2 umah aku nak control mula la aku nak naik gila...hahahahah...so utk menjaga kewarasan aku baik juga diaorang buat macam tu...heheheh...

satu je yang aku akan terlibat...bab baju..tu pun sebab aku yang nak pakai...tapi mula2 ada juga dgr2 yang aku tak payah terlibat...(patut ke tak????hahahahah) sebab ada salah seorg akak ipar my dear tu saiz lebih kurang tu aku pun redha je la...hahahahah

tapi my dear dah selamatkan keadaan....dia kata aku yang akan pilih sendiri...sebab aku yang nak pakai...dia tak nak aku moncong je nanti klu baju tu aku tak suka...(tapi bab baju aku mmg tak kisah kot..) so dia dah minta izin mama dia Deepavali ni kitaorang akan balik kuantan utk cari baju..tu pun mama dia dah carikan kedai...pg je 2 kedai ni cari yang mana aku suka...hahahahah

tu je la crita aku...tak de pun yang menarik sangat..so b2b yang lain apa yang korang kn siapkan utk majlis tandang korang???kongsi2 la ngan aku kat sini..

No comments:

Post a Comment