Monday, October 25, 2010

brita baik dari mama....


salam...selepas pagi ini yang penuh ngan drama akhirnya ada juga brita baik utk aku...heheheh brita ni pun dpat sebab aku nak kompem ngan mama cita kontroversi pagi tadi...

mama pun kata ok je..aku pk2 pun aku ok je la...mmg bagus pun kan???
menjimatkan duit mama abah aku...

brita gembira yang aku maksudkan mama bagitau yang pasal kenduri abah dah uruskan...sebelum ni pun aku tak brapa pk sangat pasal kenduri...sebab mmg tau abah yang akan uruskan...tapi abah ada la bagitau yang dia ada kesulitan skit...

kesulitan apa???kesulitan dia tersepit diantara 2...abah aku ni mmg kat kg dia, dia ketua utk masak2 ni klu ada kenduri org2 kat kg tu...so ahli 'kumpulan' dia ni mmg dah semangat sangat la nak masak utk abah aku pya first kenduri...ye la first kenduri kan???selama ni dia asyik masak utk org je...

ari tu masa kenduri aku tunang diaorng ramai2 dah datang tgk umah aku nak masak kat ne n semua la...dah 'cop' pokok kat umah aku tu dah utk masak nasi...(yang bestnye diorang masak nasi kukus...aku sangat suka nasi ni..wangi n sedap...perlukan pokok sebab periuk kukus ni sangat besar...perlukan dahan pokok utk jadikan 'angsel'-sori dah lama tinggal fizik...)

tapi yang menyebabkan abah aku ni tersepit sebab dia dah kenal kwn2 dia ni macam ne...dia takut nanti time kenduri tu dia yang kelam kabut pg beli barang2 yang tak cukup n sebagainye la...n nanti kitaorang yang akan penat membasuh semua...so abah nak amek katering je...tapi ye la rasa bersalah la kan...

akhirnya selepas beberapa bulan mama bagitau abah dah buat keputusan nak masak sendiri je...tapi dia akan tlg seb majlis je...masa majlis tu mmg dia akan bz...n dia dah cari skali orng utk basuk pinggan semua...ala..upah je budak2 yang tengah cuti tu kan???dapat la diaotang duit tambahan....

ok ni post yang agak panjang...klu bosan baca sori la...(ada yang baca ke???)...ada...jawapannye AKU SENDIRI!!!!!

hahahah...mmg tujuan blog ni pun utk kenangan aku apa yang jadi sepanjang menguruskan perkahwinan aku ni...


p/s: tq to my beloved mama n abah sebab dah tlg buatkan semuanya menjadi...aku tak kisah my wedding ni simple je..yang penting semua yang datang hepi n dapat makan yang sedap2...LUV U OLS MAMA & ABAH...


No comments:

Post a Comment